Genieten in de zon!! - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Sophie en Karlijn Voort - WaarBenJij.nu Genieten in de zon!! - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Sophie en Karlijn Voort - WaarBenJij.nu

Genieten in de zon!!

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Sophie en Karlijn

11 Februari 2016 | Australië, Ballarat

Vorige week waren we nog aan skien terwijl het vroor, een week later zitten we in het heerlijke Australische zonnetje (ben gewoon al verbrand de eerste dag). Het verschil kan bijna niet groter!

Onze eerste dag tot nu toe? Wakker worden met een lekker ontbijtje, een heerlijke douche en een strakblauwe lucht terwijl het ongeveer 30 graden is buiten... Jep, jullie kunnen het vast al raden, we zijn nu al aan het genieten!

dinsdag rond kwart voor 1 vertrokken we vanaf Schiphol met toch wel een beetje zenuwen natuurlijk. Naast ons in het vliegtuig zat een Nederlandse jongen die een half jaar ging studeren in Melbourne en ook dezelfde vluchten had, dus op de tussenstop in Hongkong hebben we samen met hem en nog een collega van Sophie die in hetzelfde vliegtuig zat lekker een kop koffie gedronken en de beentjes gestrekt. Dit zorgde ervoor dat het eerste deel van de reis eigenlijk best snel en soepen verliep
Na die eerste vlucht van 11 uur moesten we namelijk nog een vlucht van 9 uur. Ook deze vlucht ging goed (ook al zat er nu naast ons een vrouw die de hele vliegreis ziek was door afkickverschijnselen omdat er natuurlijk niet gerookt kon worden) maar jeetje, je weet op een gegeven moment echt niet meer hoe je moet zitten na zo'n lange tijd

Toen we aankwamen in Melbourne moesten we nog erg lang wachten voor de pasport controle , maar gelukkig werden we in Melbourne opgehaald door onze oom en Ella en Liam en reden we met de auto (links van de weg)) naar hun huis in Ballarat. We hadden al meer dan 24 uur amper geslapen maar gek genoeg was ik echt klaarwakker tijdens de vluchten en ook nog op het vliegveld in Melbourne. Ik was daarom bang dat ik niet zou kunnen slapen vannacht, maar in de auto viel ik al snel echt in coma!

De eerste dag zijn Sophie en ik naar het meer gelopen (bijna in de achtertuin) en hebben we daar genoten van de eerste zonnestralen. Het is heel gek om nu ineens midden in de zomer aan te komen terwijl het in Nederland koud, regenachtig en winderig is. Ruud had 's middags vrijgenomen en samen met hem hebben we nog een cadeautje gekocht voor Liam, want hij is morgen jarig.

Het plan is om dit weekend nog te blijven (Liam is morgen jarig en zaterdag viert Ruud zijn verjaardag). Het is leuk om echt te beleven hoe ze hier in Australie leven. Eerst zagen we het alleen op foto's, maar nu zien we Ella en Liam en andere kinderen echt in hun schooluniforms zelf, hebben we vegemite bij ons ontbijt (het smerigste wat ik ooit op heb!), en lopen we heerlijk door de brede australische straten!

Het plan is om vanaf maandag dan zelf naar Melbourne te gaan en we gaan denk een auto huren zodat we over de Great Ocean Road kunnen rijden. In het weekend gaan we dan met Ruud, Ella en Liam naar de Grampians National Park!

Ook al zijn we hier pas zo kort, eigenlijk wil ik nog veel meer opschrijven wat we hier zien en beleven maar ik vind het eigenlijk ook weer zonde om hier achter de computer te zitten terwijl ik nu ook met Ella en Liam cricket kan spelen (ook niet iets wat je zo snel in Nederland zou doen).

Dus vandaar dat ik het hierbij laat, maar dan weten jullie in ieder geval dat we veilig zijn aangekomen en het nu al helemaal naar ons zin hebben hier!!

• 11 Februari 2016 - 10:19

Peter:

Jullie zijn nu nog net zo wit als de sneeuw! Maar dat gaatg zeker veranderen
    Geniet ze!!!

• 11 Februari 2016 - 13:45

Jolanda:

Leuk om weer iets te lezen van jullie. X x

• 13 Februari 2016 - 13:09

Annemiek:

Wat een heerlijke eerste dagen! Wel goed insmeren hoor ;)
    Ik heb vegemite even gegoogled en het ziet er inderdaad smerig uit haha. Liefs