Fietsen in Nederland vs. Fietsen in Australie - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Sophie en Karlijn Voort - WaarBenJij.nu Fietsen in Nederland vs. Fietsen in Australie - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Sophie en Karlijn Voort - WaarBenJij.nu

Fietsen in Nederland vs. Fietsen in Australie

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Sophie en Karlijn

14 Februari 2016 | Australië, Ballarat

Nog even een kort verslag voordat we morgen vertrekken naar Melbourne en we waarschijnlijk minder goed internet zullen hebben dan hier!

Gisteravond was het feestje van Ruud en na wat lekkere sushi, pizza's, een hele mooie cake en een aantal Australische biertjes en wijntjes hebben we vandaag even goed uitgeslapen! Het was een ontzettend leuke verjaardag waar we heel veel vrienden en collega's van Ruud hebben ontmoet en genoten van de Australische vriendelijkheid!

Liam heft een mountainbike gekregen voor zijn verjaardag en vandaag gingen we deze even testen op de Black Hill iets verderop. Sophie en ik hebben al een aantal keer gefietst hier en we kwamen er al snel achter dat fietsen in Australie toch wel erg anders is dan fietsen in Nederland:
1. Allereerst moet je hier dus links rijden en ook al is het onze 4e dag hier, nog steeds ging ik vaak nog per ongeluk rechts rijden. Ook het oversteken is dan erg lastig, je weet gewoon af en toe niet meer waar je moet kijken voor tegemoetkomende auto's.

2. Het is hier verplicht om een helm te dragen. Helaas hebben Sophie en ik aardig grote hoofden, dus de helmen hier passen eigenlijk helemaal niet goed, maar als er maar wat op je hoofd zit, dan word je niet aangehouden door de politie..

3. Helaas zijn ze niet echt bekend met fietsers hier in Australie, dus fietspaden zijn er hier amper. Het is daarom vooral opletten om de auto's te ontwijken.

4. En lost but not least: Als je in Nederland off road gaat kom je niet snel een andere fietser tegen die je er op attendeert dat je even moet oppassen omdat er een (giftige?) slang iets verderop is gespot...

Wij hebben net lekker gegeten en gaan zo nog even een potje cricket spelen. Nog een avondje lekker heir slapen en dan pakken we morgen de trein naar Melbourne! Daar blijven we 3 dagen en daarna doen we in 2 dagen de Great Ocean Road. We komen daarna terug naar Ruud en gaan in het weekend met hun naar de Grampians.

We hebben er zin in, maar gaan nog even genieten van de avond hier, want we gaan Ruud, Jo-anne, Liam, Ella en niet te vergeten Mathilda (echt de schattigste hond die er is) zeker missen!

• 17 Februari 2016 - 09:56

Hallo Dames:

Klinkt super. Wat leuk om zo bij de familie te beginnen dan acclimatiseer je misschien ook iets makkelijker. Lieve dames heel veel plezier en geniet er van. Dikke kus Angéle

• 22 Februari 2016 - 10:53

Carla:

Karlijn Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een gezellige dag van. Natuurlijk Sophie gefeliciteerd. En geniet nog van al het moois wat jullie daar zien.
    Groetjes Carla

• 22 Februari 2016 - 15:11

Angéle:

Karlijn en natuurlijk ook Sohpie van harte gefeliciteerd met jouw / jouw zus haar verjaardag. Een ding is zeker deze verjaardag vergeet je nooit meer. Geniet er van kus. Jos en Angéle

• 25 Februari 2016 - 01:57

Karlijn:

Hoi Carla, Jos en Angele,

Nog bedankt voor jullie felicitaties (en sorry voor de late reactie)!. Het was heel erg apart om hier nu in de zomer jarig te zijn, maar zeker leuk om dat een keer mee te maken! We hopen weer snel een blog te schrijven als we daar even de tijd voor hebben want we hebben al zoveel gezien en gedaan in de tussentijd. :)

Groetjes,
    Sophie en Karlijn