Times flies when you are having fun! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Sophie en Karlijn Voort - WaarBenJij.nu Times flies when you are having fun! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Sophie en Karlijn Voort - WaarBenJij.nu

Times flies when you are having fun!

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Sophie en Karlijn

29 Maart 2016 | Australië, Gold Coast

Het is even geleden maar weer een update vanuit Down Under!

We zijn nog steeds aan het genieten hier! We zijn nu bijna 3 weken onderweg met de van en het bevalt ons erg goed!

Na een paar dagen Cairns zijn we eerst een stuk naar boven gereden. Naar Cape Tribulation! Nou, onze eerste dag de auto en gelijk een ontzettend gave route! Dwars door het regenwoud heen. We sliepen uiteindelijk in de middle of nowhere (helaas hadden ze hier geen gratis campings dus sliepen we bij een hostel die ook campingplekken had). Je merkt gelijk het tropisch klimaat want het er kan er keihard regenen en volgende moment schijnt de zon weer.. Het is er super vochtig en eerste nacht was dan ook erg heet in de auto.. Na 2 nachten in het regenwoud (waar we oa ook krokodillen hebben gespot) zijn we meer naar het zuiden gereden, naar de Table lands.

Hier hebben we in mooie watervallen gezwommen (zelfs van eentje afgegleden!) en genoten we ook tijdens het rijden van het uitzicht dat je liet denken aan het landschap van de teletubbies.. Gelukkig waren hier wel zat gratis campings :)

We zijn na de Table Lands naar Townsville gereden en vanuit daar zijn we een dag gaan snorkelen op de Great Barrier Reef. Wauw... Wat was dat mooi!! Alsof je in een documentaire bent, allemaal gekleurde vissen en koraal. We hebben Nemo gespot en zelfs 2 soorten haaien en een rog!! Was heel gaaf!

Daarna zijn we naar Airlie Beach gereden en hebben we een 2 daagse tour gedaan met een zeilboot naar de Whitsundays. Dit zijn eilanden waar we omheen vaarden. In totaal waren we met 14 mensen op de boot en het was een erg gezellige groep! We gingen de eerste dag eerst snorkelen en daarvoor moesten we een heel pak aan omdat er kwallen leven (die je zelf niet kan zien) die zo erg kunnen prikken dat je er in principe dood aan kan gaan. En als je er niet dood door gaat, dan wil je wel dood vanwege de ontzettende pijn werd ons verteld. Fijn....

Gelukkig geen kwal gevoeld en we waren ook heel blij dat we ook al bij townsville hadden gesnorkeld, want hier was het by far niet zo mooi als bij Townsville

De eerste dag hadden we bewolking maar de volgende dag lekker zon!! We werden wakker op de boot met een mooie zonsopgang en schildpadden die rond de boot zwommen. We gingen die ochtend eerst naar het witste strand van de wereld. Het is zelfs zo wit dat je je echt op de gekste plekken moest insmeren (zelfs mijn oksels kregen een laag zonnebrand) omdat het zand het zonlicht reflecteert..

Na een paar uurtjes bij dat strand te hebben gelegen, hebben we de rest van de middag gezeild en 's avonds nog uiteten geweest met de groep.

Dit was eigenlijk onze laatste tour die we hebben gedaan. Na de whitsundays hebben we met 2 Nederlanders (Mark en Emiel) afgesproken die we bij de Table Lands hadden ontmoet op een camping en toen daar al een dag mee hadden gereisd want ze hebben ook een camper . Uiteindelijk hebben we in totaal met hun een week gezellig samen gereisd. In die week zijn we met z'n vieren naar Noosa geweest (ook een strand en national park), gebarbecued op een camping weer ergens in de middle of nowhere, heel veel gekaart, naar de dierentuin geweest van steve irwin (crocodile hunter), een paar dagen naar Brisbane geweest en daar oa bare foot bowl gespeeld (een oude baas van emiel woont daar en nam hun mee om dat te doen en wij mochten ook mee) en illegaal daar in de straten geslapen die soms erg steil waren (en je kan je misschien voorstellen hoe dat slaapt..). Uiiteindelijk nog naar Springbrook National Park geweest waar we mooie watervallen hebben gezien, een mooie grot in het donker met allemaal glowworms en heel veel aziaten (bussen vol!)

Helaas moeten Mark en Emiel morgen al in Sydney zijn dus die hebben we gisteren gedag gezegd. Wij zijn toen naar de Gold Coast gereden. Allemaal hoge moderne gebouwen met gelijk daarnaast het strand. Sommige stukken strand staan zelfs in de schaduw door de gebouwen zo dichtbij staan ze.. We hebben de laatste 2 dagen eigenlijk vooral lekkerop het strand gelegen want het was echt heerlijk weer. Pasen met 30 graden is niet verkeerd.

Maar het reizen met onze eigen auto bevalt echt super. Het is heel fijn om lekker te gaan en staan waar je wilt en je ziet plekjes die je normaal gesproken niet zo snel zou zien als je geen eigen vervoer hebt. Ook is het rijden door zoveel verschillende gebieden erg leuk. Ene keer rijd je door het regenwoud, andere moment door teletubbie land, dan weer op een verlaten grindpad naar een camping ergens waar je helemaal geen bereik hebt en vervolgens rij je een dag later weer een drukke stad in..

Die contrasten zijn erg tof! En ook is het fijn dat er best veel gratis campings zijn. En de uitspraak: we hoeven nog 'maar' 2 uur te rijden.. begint ook al te wennen

Enige irritatiepunt op de camping.. Het stikt er van de Duitsers!! Helemaal niet erg, maar ze zoeken elkaar meestal op en maken geen contact verder met mensen uit andere landen.. Dat snappen we niet helemaal want dan had je net zo goed in Duitsland kunnen rondreizen haha

Maar goed, wij vermaken ons dus nog uitstekend hier! Onze van voelt echt nu aan als ons huisje en we vinden het jammer dat we hem over iets meer dan een week al moeten inleveren. We willen sowieso nog naar Byron Bay, Nim Bin (een hippie dorp) en de Blue Mountains. Volgende week vrijdag moeten we dan de auto inleveren in Sydney. Daar blijven we dan nog 4 dagen en zullen dan weer naar Ballarat gaan om onze lange vakantie af te sluiten waar we zijn begonnen.. bij onze familie!!

We blijven dan daar nog 2 dagen en vliegen dan helaas (maar ook weer heel fijn om iedereen in Nederland weer te zien) weer terug naar Amsterdam..

Sophie ligt nu naast mij lekker te slapen en ik ga ook maar eens naar dromenland. Morgen weer een nieuwe dag, de tijd vliegt..

• 30 Maart 2016 - 09:53

Jolanda:

Hoi Sophie en Karlijn, ik zit aan de koffie jullie verslag te lezen. Ik waan me in Australië. Geniet ervan. X X Jolanda

• 30 Maart 2016 - 14:18

Ingrid En Louis:

Hoi. Wat gaat de tijd snel zeg. Maar jullie hebben wel veel gezien en gedaan. Nog even lekker genieten zou ik zeggen.
    P.s. de 2jongens waar jullie een weekje mee optrokken waren Nederlanders toch? :) groetjes en dikke x

• 02 April 2016 - 11:03

Trees:

Hai Karlijn en Sophie,
    Jullie verhalen geven zo'n mooie en superleuke weergave van Australië en in wat jullie beleven!; fantastische natuur, mooi weer, leuke plekjes en stadjes en het 'vrije leven' (doen waar je zin in hebt).

En ik vind jullie super stoer in alles wat jullie doen ( met de auto links rijden bijvoorbeeld).
    En, parachute gesprongen! Tof he? Hebben Jol en ik ook ooit gedaan.
    Ik hoop dat jullie straks weer kunnen wennen in Nederland, grinnik!
    Nog 2 hele fijne weken gewenst en dikke kus!