Aftellen geblazen! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sophie en Karlijn Voort - WaarBenJij.nu Aftellen geblazen! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sophie en Karlijn Voort - WaarBenJij.nu

Aftellen geblazen!

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Sophie en Karlijn

21 Januari 2016 | Nederland, Nederland

Het idee ontstond volgens mij precies een jaar geleden. Ik was druk bezig met het 3e jaar van mijn bachelor, de laatste loodjes!
Ze zeggen altijd, de laatste loodjes wegen het zwaarst. En ja, wat kon ik me op dat moment toch goed vinden in die uitspraak.

Ik had steeds meer het gevoel dat ik echt even klaar was met studeren en tijdens weer een klagend telefoontje met Sophie (nog sorry daarvoor!) besloot ik om niet gelijk met mijn master te beginnen, maar een jaartje 'pauze' te nemen. Deels ook omdat ik nog niet precies wist welke master ik wilde gaan doen en deels omdat ik heel erg graag nog naar Australië wilde. Onze oom woont daar met zijn gezin en al jaren roepen we thuis dat we ze een keer willen opzoeken. Dit was natuurlijk de perfecte gelegenheid om te gaan! Ik weet nog heel goed dat ik tevreden ophing na dat gesprek met Sophie en helemaal overtuigd was dat ik naar Australië zou gaan.

Nog geen 5 minuten later ging mijn telefoon weer... Het was Sophie met nieuws waar ik alleen nog maar vrolijker van werd: 'Kar!! Ik ga gelijk mijn studieadviseur mailen om een afspraak te maken over een mogelijke pauze in mijn master. Ik ga namelijk met je mee naar Australië!!'

En daar zijn we dan, een jaar verder. Nog eventjes en dan gaan deze twee zussen samen eindelijk Down Under!

In de tussentijd ben ik, na het behalen van mijn bachelor, gaan werken en wat een heerlijk gevoel was dat: in het weekend helemaal vrij zijn en nergens aan hoeven te denken, genieten! Gelukkig had ik de laatste maanden een leuke baan in het ziekenhuis en heb ik ook nog eens rustig kunnen besluiten dat ik de master Medical Biology wil gaan doen. Ik merk nu al dat dit tussenjaar me zeker goed heeft gedaan, want ik heb al echt ontzettend veel zin en motivatie om weer te gaan studeren!

Waar ik al vanaf september een beetje heb kunnen 'relaxen' is Sophie heel de tijd lekker druk geweest. Zij was niet elk weekend 'vrij' maar moest soms nog gewoon werken aan projecten, leren voor tentamens en stressen om cijfers (tot nu toe gewoon alles gehaald, trots!) Maar niet alleen bezig geweest met haar studie, maar ook nog eens veel ernaast gewerkt. Dus ja, zeker Soof verdiend straks een heerlijke vakantie! :)

We hebben er alle twee echt ontzettend veel zin in en zijn al druk bezig met de voorbereidingen. Zeker omdat we volgende week vrijdag eerst nog een week op wintersport gaan (wat een rotleven hebben we toch..). Beetje bij beetje komen alle spullen bij elkaar (zie de allereerste foto van onze blog!), om hopelijk de ergste 'inpakstress' te voorkomen. En over iets minder dan 3 weken stappen wij dan eindelijk het vliegtuig in!

  • 21 Januari 2016 - 20:49

    Annemiek:

    Jeej een blog! Ik heb nu al zin om al jullie avonturen hier te gaan lezen! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie en Karlijn

Al heel lang hebben we een droom.. En dromen zijn er om waar te maken.. Dus daarom gaan wij Down Under!! We vertrekken bijna naar Australië om eindelijk onze familie daar op te zoeken. Vanuit daar trekken we samen verder door het land van extremen om hopelijk heel veel mooie avonturen te beleven en nieuwe ervaringen op te doen! Van prachtige stranden, dichte regenwouden, verlaten dorpjes in de outback tot grote, drukke steden. Ook het land van kangoeroes, koala's, dingo's en andere bijzondere dieren... We kunnen niet wachten!

Actief sinds 21 Jan. 2016
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 5440

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 15 April 2016

Australië!

Landen bezocht: