de outback!! - Reisverslag uit Atherton, Australië van Sophie en Karlijn Voort - WaarBenJij.nu de outback!! - Reisverslag uit Atherton, Australië van Sophie en Karlijn Voort - WaarBenJij.nu

de outback!!

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Sophie en Karlijn

12 Maart 2016 | Australië, Atherton

Eventjes een korte update vanuit australie! We hebben ook weer zoveel gezien en gedaan de afgelopen weken, te veel om op te noemen.

Vanuit adelaide hebben we de bus gepakt naar cooper pedy. Toen we in de bus gingen zitten werden we er vriendelijk maar toch wel erg dringend op geattendeerd dat we niet op de eerste 3 rijen mochten zitten.. Dat vonden soof en ik wel raar maar vlak daarna legde de buschaffeur (in dat heerlijke net verstaanbare australisch accent) uit dat een week daarvoor een kangoeroe tijdens die busrit dwars door de vooruit kwam en op de schoot van een slapende passagier kwam.. Gelukkig hadden wij niet zo'n verrassing die busrit!

Cooper pedy is een klein dorpje in de outback en daarmee is alles ook wel gezegd.. Er is gewoon echt helemaal niks, erg droog en ontzettend heet! Je ziet ook bijna niks daar omdat heel veel mensen daar onder de grond leeft. Wij sliepen die nacht ook onder de grond en dat was een leuke ervaring (maar stiekem waren we wel blij dat we er maar 1 nacht waren). We hebben die dag rondgelopen, kangoroes gevoerd in een opvang, vliegen weggemept (het stikt er ervan in de outback dus onze foto's zijn erg charmant met een vliegennetje over ons hoofd) en uiteindelijk hielden we de hitte niet meer vol en hebben we een lokale zwembad opgezocht. Op dat moment kan je je gewoon niet gelukkiger gevoelen als je in een heerlijk koud zwembad springt!

Die avond was er dus ook niet echt wat te doen daar maar er waren 2 nederlanders (vader en zoon) en daar hebben we dan een biertje mee gedronken en geproken ook over de aboriginals hier die je veel op straat ziet en toch wel een beetje een griezelige sfeer geeft.

Maar goed, volgende dag naar alice springs en we dachten echt dat dat nog droger en afgelegen zou zijn maar vergeleken met cooper pedy was het nog best groen en ook best groot, maar nog steeds erg heet..

We kwamen daar op een dinsdag aan en woensdag gingen we op een 3 daagse tour naar onder andere de uluru! Onze tourguide was thom en we hadden een gezellige groep met opvallend veel stelletjes! (waardoor we af en toe onze vriendjes wel wat erger gingen missen haha).

We hebben echt heel veel gedaan tijdens de tour waaronder kameel rijden, zonsopgang bij uluru, kings canyon beklommen en nog een heuze reddingsactie meegemaakt.. De eerste dag zouden we een op zich korte wandeltocht doen maar omdat het zo heet was en eigenlijk geen schaduw (zodat het zelfs 50 graden kon worden) waarschuwden thom ons al dat we echt de komende dagen heel veel moesten drinken omdat er mensen hier dood zijn gegaan van uitdroging. Nu was hij aan het begin van de wandeling nog wat aan het uitleggen toen er een vrouw naar beneden kwam rennen en het noodnummer ging bellen.. Foute boel, er bleek een man gevallen te zijn en had eem hoofdwond, maar hij kon daar niet weg en lag dus vol in de zon. Uiteindelijk heeft het denk echt 2 uur geduurd voordat hij er weg was en hij was er slecht aan toe maar als het goed is heeft hij het uiteindelijk wel overleeft. Maar het werd ons gelijk wel even duidelijk hoe gevaarlijk het hier kan zijn in de hitte ;)

Maar oké, alsof de hitte nog niet gevaarlijk genoeg was, dan heb je de beesten hier nog. We sliepen 's nachts in swags (soort matrasjes in slaapzakken) buiten tussen de dingo's en als je naar de wc's ging zaten daar de dodelijke red back spinnen in de hoekjes naar je te staren (zo voelt dat op dat moment). Maar de mooie sterrenhemel maakt het buiten slapen dan wel weer helemaal goed!

Na 3 dagen krijg je toch wel een beetje een band met de groep waarmee je bent en toen we terugkwamen (oja, is wel 'eventjes' 4,5 uur rijden trouwens vanaf uluru, gaat toch snel wennen die afstanden) in alice springs hebben we het met een deel ook afgesloten met een etentje en het was karaoke avond dus wij moesten er ook aan geloven..

Zaterdag en zondagochtend hebben we even lekker gerelaxed in het zwembad bij ons hostel en zijn naar cairns toe gevlogen. Dat is nu bijna een week geleden en we zullen daar nog een keer over schrijven maar we hebben in ieder geval vanaf donderdag een van gehuurd (dat is een wat grotere auto waar je ook in kan slapen) en nu hebben 4 weken lang de tijd om van cairns naar sydney te gaan en lekker zelf te beslissen waar en wanneer we heen gaan. Lekker roadtrippen!!

We zijn al met onze van het regenwoud ingegaan maar daar dus een andere keer meer over! Nu gaan we lekker slapen in ons 'huisje'

• 14 Maart 2016 - 20:49

Trees:

Hai Sophie en Karlijn,

Jeetje, wat is dit gaaf zeg. En dan nu een VAN gehuurd om zelf lekker te toeren!
    Jullie verhalen geven een leuk beeld van wat jullie meemaken.
    Plezier verder!!! Xxx

• 27 Maart 2016 - 13:44

Angéle:

Klinkt spannend en heel warm! Stuur maar een beetje van de warmte die jullie over hebben deze kant op. Ik weet niet of ze daar ook paaseieren eten met Pasen, waarschijnlijk geen chocolade eieren die zijn zo gesmolten, maar fijne paasdagen. Kus Angéle en Jos

• 29 Maart 2016 - 14:58

Sophie En Karlijn Van Der Voort:

Bedankt nog voor jullie reacties! :)

haha, ze eten hier niet echt paas eieren maar wel veel chocolade paashazen gezien!
    En we zullen ons best doen dat beetne extra warmtw jullie kant op te sturen!!