Wijn, wijn en nog meer wijn - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sophie en Karlijn Voort - WaarBenJij.nu Wijn, wijn en nog meer wijn - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sophie en Karlijn Voort - WaarBenJij.nu

Wijn, wijn en nog meer wijn

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Sophie en Karlijn

25 Februari 2016 | Australië, Adelaide

Het is eventjes geleden sinds ons laatste blog en we hebben in de tussentijd heel veel gezien en gedaan! Te veel om allemaal op te schrijven dus heel even in hey kort: we zijn 3 dagen naar Melbourne geweest waar we onder andere naar de echt schitterend botanische tuinen zijn geweest, met 2 australiers bij een ontzettend leuk restaurantje hebben gegeten doe toevallig ook in 3opreis (tv programma in Nederland) langs kwam en met 2 duitse meiden naar een night market zijn geweest waar er zelfs nederlandse poffertjes verkocht werden! En natuurlijk wilden de Duitse meiden dit uitproberen maar om eerlijk te zijn: de poffertjes in Nederland smaken toch echt beter...

Daarna hebben we 2 dagen de Great Ocean Road (GOR) gedaan met een overnachting in een klein schattig hostel in Apollo Bay met kaketoes en papegaaien in de voortuin. Het is gewoon bizar dat dieren die je normaal alleen in de dierentuin ziet, hier gewoon in het wild voorkomen. Reden we gisteren gewoon eventjes op de fiets door Adelaide, komen we in het park gewoon even 3 pelikanen tegen lekker zittend op een hekje!

Maar goed, weer even terug naar de GOR. We zijn in Apollo Bay naar een uitkijkpunt gelopen (wat uiteindelijk het eerste deel niet echt een wandelroute bleek want het was verschrikkelijk stijl en heel warm, dus we waren best wel trots op onzelf toen we boven kwamen) en daar vroegen we even aan 2 mensen die er ook waren of ze van ons een foto wilde maken. We hadden trouwens nog een verhaal over onze fotocamera maar daar gaat Sophie later een keer wat over schrijven (en dan is dat ook gelijk voor haar een motivatie om een keertje een verslag te schrijven wat ze namelijk graag wilt doen, dus bij deze Soof!). We raakten aan de praat met ze en ze bleken uit Adelaide te komen dus wij vertelden dat we de week erna naar Adelaide zouden gaan. We namen afscheid van ze en Sophie en ik waren nog lekker van het uitzicht aan het genieten, kwamen ze ineens terug lopen met een briefje met naam en telefoonnummer want ze wilden graag met ons wijn proeven (staat Adelaide om bekend) in de Adelaide Hills. Tjaa, en dat aanbod kunnen wij natuurlijk niet weigeren want het leukste aan reizen vind ik toch wel echt om met locals op pad te gaan zodat je het land echt goed leert kennen. Dus jaa, onze kennis over wijn is sinds vandaag sterk verbeterd maar daar later meer over..

Na de GOR zijn we weer met de trein terug gegaan naar Ballarat en zijn we afgelopen weekend met onze oom en nichtje en neefje naar de Grampians gegaan (een nationaal park). We zijn er gaan kamperen dus we hadden de tent opgezet en gigen toen naar de top klimmen. Wat een klim!! Maar uiteindelijk was het uitzicht echt fantastisch! Toen we beneden waren hebben we lekker fish and chips gehaald en heb ik mijn eerste selfie met een kangoeroe gemaakt haha. Zo raar om een rondje te lopen over de camping en gewoon dwars door een groep kangoeroes te lopen, ik vind het nog steeds fascinerend beesten..

Maar goed, ik had echt ontzettend slecht geslapen die nacht met een luchtbed die half lek was maar de volgende ochtend maakte het tochtje naar een mooie waterval het wel weer helemaal goed. Je blijft je gewoon verbazen hoe mooi het hier hier is! 'S avonds hebben we bij mijn oom thuis gebarbecued voor mijn verjaardag, die de volgende dag was maar omdat we die dag alleen maar gingen reizen hebben we het zondagavond eigenlijk al gevierd. Heel raar om een keer te kunnen barbecuen op mijn verjaardag (en iedereen bedankt allemaal nog voor de felicitaties!)
Maandag hebben we afscheid genomen van de familie (misschien en hopelijk zien we ze nog aan het eind maar we moeten maar kijken of we tijd hebben) en hebben we heel de dag in de bus gezeten. Heerlijk om gewoon een uur te kunnen rijden door de middle of nowhere en dan een heel klein dorpje tegenkomen en weer rijd je door de middle of nowhere, daar kan ik ontzettend van genieten. 'S avonds rond 8 uur (half uur tijdsverschil hier vergeleken met victoria waar onze oom woont) kwamen we
Aan in ons hostel en was het 34(!) graden buiten!! We hebben lekker een biertje (oké, wel een aantal meer) gedronken en zijn lekker gaan slapen. Adelaide zelf vinden wij zelf niet echt een hele bijzondere stad en we hebben dinsdag vooral lekker even op het strand gelegen. Wel iets later dan we hadden gepland omdat we tours wilden boeken maar die bleken allemaal vol te zitten en hadden we wat problemen met de creditcard maar gelukkig is dat goed gekomen en jaa, dat hoort er ook bij bij reizen..

Wel hebben ze hier wel een maand lang een festival the Fringe en het blijkt dat mensen hier daar heel het jaar naar uitkijken. Dinsdagavond ben ik daar met een Zweeds meisje uit ons hostel naar toe geweest en zelfs voor een dinsdag was het best druk en ik snap wel dat ze daar naar uitkijken want het is een leuke sfeer!

Gisteren was het wat minder weer dus hebben we even een stuk gefietst maar verder een keer niet zoveel gedaan. Wel 's avonds nog een drankje gedaan met Denise, die ik ken van thuisthuis van de handbal en ook in Adelaide is en al een tijdje aan het reizen is. En uiteindelijk vandaag dan met Glenys en Jason (de Australiers die we eerder tegen kwamen in Apollo Bay) naar de Adelaide Hills geweest waar we gratis (of voor een klein bedrag) wijn konden proeven. Het was ontzettend mooi daar het uitzicht over de wijnvelden en we hebben echt heel veel wijn geproefd, de een nog lekkerder dan de andere! Omdat we nog niet geluncht hadden, gingen we uiteindelijk best wel een beetje tipsie (jup, zelfs Jason die reed heeft ook alle wijntjes geproefd) in een schattig Duits dorpje eten. De tijd vloog want uiteindelijk waren we klaar met onze 'lunch' en toen was het al 6 uur 's avonds..

Time flies when your having fun, maar dat is alleen maar een goed teken! We vonden het alletwee (en Glenys en Jason duidelijk ook) een hele leuke dag en we hebben niet vaak genoeg kunnen zeggen hoe erg we het waarderen dat ze ons gewoon bijna een hele dag meenemen en wat laten zien van de omgeving van Adelaide.

Vanavond hebben we alleen nog even met een paar uit ons hostel beneden gezeten maar we gaan vroeg ons bed in want we zijn gesloopt (jaja, wijn drinken is zwaar..) en morgen worden we om 6 uur opgepikt voor een tour naar Kangaroo Island. Wij gaan daar ook overnachten en komen dan zaterdagavond weer in ons hostel. Kangaroo Island staat bekend om de flora en fauna, het schijnt er super mooi te zijn en je hebt er allemaal soorten beesten, kangoeroes, walibi's, zeeleeuwen en nog veel meer! Een kamergenootje komt nu net terug van het eiland en ze vond het heel mooi daar dus we zijn heel benieuwd wat we gaan zien en doen..

Zondagavond vertrekken we dan weer uit Adelaide en gaan we naar Cooper Pedy, een klein mijnstadje in de outback. Daar slapen we 1 nacht (schijnt dat daar alles ondergronds is). En dan dinsdag gaan we naar Alice Springs en gaan we een 3 daagse tour doen oa naar de Uluru rock (de grote rode rots zoals de meeste hem kennen haha). Dan willen we zaterdag en zondag de halve dag lekker relaxen bij het zwembad bij ons hostel en vliegen we zondagavond naar Cairns! En vanaf daar zal onze reis langs de oostkust beginnen :)

Voor ons gevoel hebben we al zoveel leuke dingen gezien dus het is alleen maar heerlijk dat we nog lang niet op de helft zitten (we zijn nu namelijk 'pas' iets langer dan 2 weken down under)

Hopelijk gaat alles ook goed daar in Nederland (we houden het nieuws goed in de gaten aangezien we alletwee verslaafd zijn aan nu.nl)! En nogmaals, Sophie zal het volgende verslag schrijven!

Oo, en het was de bedoeling een 'kort' verslag te schrijven maar helaas niet helemaal gelukt...

• 25 Februari 2016 - 15:01

Iris:

Hoi hoi Sophie & Karlijn, zusje van Sophie,

Super leuk dat je zo uitgebreid schrijft Karlijn! Heel erg cool dat jullie nu al zóveel hebben gezien en zo te horen optimaal genieten. Super tof dat de locals jullie hadden uitgenodigd voor een lekkere wijnproeverij. Mooi om mee te maken!

En even voor Soof: laat jij je arme zusje alleen schrijven? Het wordt eens tijd dat je ook eventjes jouw leuke schrijfstijl laat zien

• 25 Februari 2016 - 15:03

Iris:

Aah zo te zien een foutje in mijn vorige bericht. Toch niet zo handig om te reageren op mijn mobiel haha. Wat ik nog wilde zeggen:

Heel veel plezier verder daar in Austalië & geniet lekker van het warme weer! Ik ben benieuwd wat jullie nog allemaal meemaken :)

Liefs Iris

• 25 Februari 2016 - 18:10

Ingrid En Louis:

Hoi hoi . Wat een leuk verhaal weer. We genieten mee.
    Wij hadden vandaag sneeuw. (Wel natte sneeuw helaas)
    Veel plezier nog en groetjes. X

• 25 Februari 2016 - 18:56

Jolanda:

Hoi karlijn en sophie, leuk om te lezen hoe jullie dagen eruit zagen en wat jullie plannen zijn. X x mama

• 25 Februari 2016 - 22:12

Silje:

Heehoi Kar en Sophie!

Wat ontzettend leuk om zo een beeld te krijgen van jullie reis, wat gaan jullie de komende tijd mooie dingen zien! Geniet ervan (doen jullie al), vergeet niet te chillen (doen jullie al) en tot de volgende update!

Liefs,
    Silje

• 25 Februari 2016 - 23:52

Peter:

Ha meisjes,
    Jullie hebben straks meer van Australie gezien als van Nederlan;-)
    Leuk dat we met jullie kunnen mee genieten!

Nog veel plezier samen!
    kus, pap.

• 28 Februari 2016 - 20:20

Trees:

Hai meiden, zo leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken!